052-640-9925

מחיקת רישום פלילי

בשנת 2015, נפתחו במשטרת ישראל כ-350 אלף תיקי חקירה. בפועל, רק כ-20% מתיקי החקירה הבשילו לכדי הגשת כתב אישום. פתיחה בחקירה כנגד אדם מובילה לרישומו הפלילי. מהו דין הרישום הפלילי של כל אותם חשודים שלא הוגש נגדם כתב אישום?

ההבדל בין רישום משטרתי ורישום פלילי

ראשית יש לעמוד על ההבדלים בין הרישום הפלילי והרישום המשטרתי. בעוד ששניהם מתנהלים על ידי המשטרה מתוקף חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, תשמ"א-1981, הרי שיש הבדל מהותי ביניהם. המרשם הפלילי הינו רישום של כל אדם שניתנה לגביו הרשעה, לאחר הליך שהסתיים בבית משפט. כלומר, מרשם זה כולל תיעוד של כלל ההרשעות שניתנו לאדם וכן העונשים שהוטלו עליו. הרישום המשטרתי, לעומת זאת הינו רישום רחב יותר אותו מנהלת המשטרה לצרכיה, וכולל מידע לגבי תיקי חקירה אשר טרם התקבלה בעניינם החלטה, תיקים שבהם התביעה חזרה בה מכתב האישום, תלונות שהוגשו ולא נפתחה בעניינם חקירה וכן תיקי חקירה אשר נסגרו ללא העמדה לדין מסיבות של חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור.

כאשר משטרת ישראל פותחת בחקירה כנגד אדם, מתנהל רישום פלילי. בתום החקירה, מחליטה רשות התביעה האם יש די ראיות בכדי להגיש כתב אישום או האם לעשות שימוש בסמכות המוקנית לה לסגירת התיק באחת מעילות הסגירה המנויות בחוק.

עילות הסגירה המרכזיות

  • חוסר עניין לציבור – עילת סגירה זו משמעה כי לא קיים אינטרס ציבורי בהגשת כתב אישום כנגד הנאשם על אף שיתכן ונעברה עבירה. בין השיקולים הנשקלים על ידי רשות התביעה לבחינת היעדר עניין לציבור, ניתן למנות את חומרת העבירה, היבטים הקשורים לחשוד עצמו, היבטים הקשורים לנפגע העבירה וכן אינטרסים שונים של המדינה.
  • חוסר ראיות – עילת סגירה זו משמעה כי מבחינת חומר הראיות שנאסף עולה כי לא קיים סיכוי סביר להרשיע את החשוד.
  • היעדר אשמה – עילת סגירה זו משמעה כי לא נעברה עבירה פלילית או לחילופין כי אין די ראיות כדי לקשור את החשוד לעבירה.

סגירת התיק מחוסר אשמה מובילה למחיקה הן מהמרשם הפלילי והן מהרישום המשטרתי. לעומת זאת, סגירתו של תיק בעילה של חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, מותירה רישום משטרתי במשטרה הנשאר במאגרי המידע של המשטרה. זאת, על אף שלא הוכחה אשמתו של אדם, ואף לא ניתנה לו הזדמנות להוכיח את חפותו.

השלכות הרישום המשטרתי

אמנם, הרישום המשטרתי הינו ככלל מידע חסוי, אשר אינו מהווה חלק מן המרשם הפלילי, אך חשוב להבין כי גם היכללות בו עלולה להיות קשה עבור אדם. ראשית, מידע זה נגיש עבור מספר גורמים מורשים המנויים בחוק וביניהם היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות, מחלקת ביטחון שדה של צה"ל ועוד. שנית, המידע משמש את משטרת ישראל לצרכי עבודתה, והמשטרה נוהגת לעשות בו שימוש עם פתיחת חקירה כנגד אדם. לבסוף, רישום משטרתי עלול לפגוע בהיבט התעסוקתי שכן ישנם שורה של מקצועות אשר לצורך קבלת רישיון בהם נדרשת גישה לרישום המשטרתי של אדם וכן קיימים מעסיקים המבקשים – בניגוד לחוק – את הסכמתו של אדם לבדוק אודות רישומו המשטרתי. מכאן שקיימת חשיבות מכרעת במחיקת הרישום המשטרתי.

מחיקת הרישום המשטרתי

ישנם מספר מסלולים להגשת בקשה למחיקת הרישום המשטרתי, כאשר דרך המלך למחיקת הרישום המשטרתי היא על ידי שינוי עילות הסגירה ל"חוסר אשמה" (להבדיל מסגירה בשל עילות של חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות).

רצוי להיוועץ עם עורך דין מומחה על מנת לסייע בהליך זה. סיוע עורך הדין יכול להיעשות הן בשלב שלפני קבלת החלטת רשות התביעה האם לסגור את התיק ומאילו טעמים, והן לאחר סגירת התיק, שאז יכול עורך הדין לפעול לטובת שינוי עילת הסגירה באחד המסלולים הקיימים לכך. לבסוף, יצוין כי ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי גם כאשר מדובר ברישום במרשם הפלילי (בעקבות הרשעה בבית משפט), וזאת בדרך של הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה.

אחד הקריטריונים החשובים בניסיון להתקבל למקומות עבודה רבים או אפילו למטרות אימוץ, הוצאת רישיון לנשק, הוצאת אשרות בשגרירויות זרות ועוד, הוא היעדר של רישומים פליליים.

העניין הוא שגם לאחר שנים אחרי שחקירה מסוימת הסתיימה, הרישום הפלילי עדיין קיים. הגשת בקשה למחיקת רישום פלילי הוא קריטית בכדי למחוק את הכתם שמלווה אתכם לאורך שנים, ולאפשר לכם סוף סוף להגשים חלומות ללא חשש שמא הדבר יעכב אתכם. עו"ד דניאל דרוביצקי יודע עד כמה קריטית היא מחיקת הרישום הפלילי, ומזמין אתכם לגלות שזה לגמרי אפשרי – בעזרת ליווי משפטי מקצועי ושיתוף פעולה מלא מהצד שלכם.

על מה מדברים כשמתכוונים להגשת בקשה למחיקת רישום פלילי

לפני שנרחיב אודות בקשה למחיקת רישום פלילי כדאי אולי להרחיב אודות הרישום הפלילי עצמו. ובכן, מדובר במידע השמור במאגרים המשטרתיים, והוא מפרט עבריינים מורשעים, נחקרים שתיקם נסגר וכאלו שהתיק שלהם עוד תלוי באוויר. משטרת ישראל מנהלת רישומים מפורטים אודות התהליכים הפליליים השונים, במאגר המרשם הפלילי הכולל הרשעות ועונשים שנתן בית המשפט, על עבירות מסוג עוונות ופשעים, צווים שונים ועוד. בנוסף, המידע נשמר גם במאגר הרישום המשטרתי והוא כולל רישומים פנימיים שנכתבו על ידי המשטרה, אודות חקירות ומשפטים שנמצאים בשלבים שונים;

להסיר את הכתם אחת ולתמיד

חשוב להבין כי רישום פלילי מהווה כתם של ממש על עברו של אדם ועל המוניטין שלו, עד כדי כך שהכתם הזה מלווה אותו לשארית חייו. על כן, בקשה למחיקת רישום פלילי הוא לא עניין של מה בכך ויש להגיש את הבקשה ברגע שהדבר מתאפשר. מובן שלא ניתן לעשות זאת לבד, הרי אתם עומדים לערער על צו משפטי. הדרך שלכם לחופש עוברת דרך עורך דין מקצועי כמו עו"ד דניאל דרוביצקי שלא רק מגיע עם שנים של וותק וניסיון, אלא שהוא גם מבין היטב עד כמה חשוב לבטל את הרישום הפלילי על מנת לזכות שוב בחיים נורמטיביים ושלווים ככל האפשר. כך, ישתמש בכל הכלים שברשותו, וייקח אתכם יד ביד אל עבר החופש.

לכל אדם יש חלומות; לגדול ולהתפתח מבחינת קריירה, להקים משפחה, ועוד. לעתים, החיים מציבים מכשולים בפני האדם בדרכו אל ההצלחה – מכשולים פשוטים יותר בחלקם, ואחרים שאי אפשר להסיר באופן עצמאי. הרישום הפלילי למשל, הוא כחומה אל מול כל אדם שמעוניין להתקדם בחייו. במקרה זה, יש ליצור קשר עם עו"ד דניאל דרוביצקי בכדי להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי מהר ככל האפשר, ולהסיר את המכשול הזה אחת ולתמיד מחייו של האדם.

כיצד מוגשת בקשה למחיקת רישום פלילי

כאמור, מכיוון שמדובר במסמך משפטי לכל דבר לא ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי עצמאית. חייבים להיעזר בעורך דין שיודע כיצד לנסח את הבקשה, ולנמק היטב את הסיבות מדוע לעשות זאת. בנוסף לכך, יש עוד כמה גורמים שיכולים להשפיע על אישור מחיקת הרישום הפלילי. למשל, האם ידעתם שלאחר 17 שנים שנחשבות ל'תקופת התיישנות' על פי חוק, הרישום הפלילי כבר לא תקף? לאחר עשר שנים נוספות הוא נמחק לחלוטין, וזה כמובן במידה ולא נעשה ניסיון לבטל אותו קודם לכן.

ליווי מקצועי שיכול לשנות את התמונה

במידה וכן נעשה רישום פלילי, יש לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין בכדי שיגיש בקשה למחיקת רישום פלילי שתהיה מספיק חזקה ומנומקת על מנת להתקבל. חשוב לציין שלאחר הגשת הבקשה, ייבחנו מאפיינים כגון מהות העבירות שמיוחסות לאותו אדם, האם ישנם רישומים פליליים פעילים נוספים על שמו ועוד. אפשר לומר שככל שעברו של אדם נקי יותר כך יש סיכוי להצלחה בהגשת הבקשה. עם זאת, ניסיונו של עורך הדין מעלה את סיכויי ההצלחה בכל סיטואציה, וזוהי בדיוק הסיבה מדוע עליכם לפנות במהירות אל עו"ד דניאל דרוביצקי ברגע שמתקבל זימון לחקירה. ככל שתקדימו לטפל בנושא, כך תנחלו הצלחה.

עבירות פליליות נחשבות לחמורות ביותר בעיניי מערכת המשפט בישראל. ברגע שאדם מואשם בעבירה פלילית, לרוב יתבצע גם רישום פלילי בגין העבירה, רישום המציג את העבירות בהן הורשע, מהו מספר התיק בבית המשפט, מתי התרחש המקרה ומהם העונשים שהוטלו עליו על ידי בית המשפט. החדשות הטובות הן שיש דרכים למחוק את הרישום הפלילי, שהופך לכתם של ממש על המוניטין האישי של אדם עד כדי כך שהוא עלול למנוע ממנו להתקדם בחייו, להשיג יעדים שונים ולהגשים חלומות. ובכן, לא עם עורך הדין הנכון! עו"ד דניאל דרוביצקי מציע שירותי עורך דין מחיקת רישום פלילי מהמתקדמים והמקצועיים שתמצאו, כך שהסיטואציה תהיה מאחוריכם תוך זמן קצר משחשבתם.

עורך דין מחיקת רישום פלילי – איך זה קורה בפועל?

אז איך אפשר למחוק רישום פלילי? קודם כל, בעזרתו של עורך דין מחיקת רישום פלילי שיוכל לקדם תהליכים ואפילו להקדים את מחיקת הרישום במידת האפשר. העניין הוא שישנם מועדי התיישנות לרישום הפלילי, התלויים בתקופת המאסר שהוטלה על הנאדם. אופציה אחרת היא להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה בכדי למחוק את הרישום הפלילי. על הבקשה להיות מנומקת ומפורטת, כשהיא מציגה את הנאשם באופן אחר, על פי נסיבותיו האישיות ונסיבות המקרה. כשעושים זאת בעזרתו של עורך דין מעולה, זה גם מצליח!

מגיעה לכם הזדמנות נוספת

בין אם נקלעתם לחקירה פלילית בעל ובין אם מעדתם פעם אחת, מגיעה לכם הזדמנות נוספת לנהל חיים נורמטיביים. אצל עו"ד דניאל דרוביצקי תקבלו שירותי עורך דין מחיקת רישום פלילי מעולים, המתבססים על שנים של ניסיון והיכרות עם מערכת המשפט הקשה ביותר בישראל. כל מה שדרוש מכם זה שיתוף פעולה, שקיפות מול עורך הדין וכמובן, לפעול בהתאם להוראותיו. רק עם שיתוף פעולה ענף שכזה, ניתן יהיה לפתור את התיק בהצלחה ובתקווה, למחוק את הרישום הפלילי בהקדם.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support